SmartRadio faciliteert data-driven radioproductie met SmartOcto

vrijdag 15 juni 2018 @ 12:09

Broadcast Partners biedt in SmartRadio een nieuwe manier van radioproductie op basis van real time data. De dynamiek van de nieuwe mediawereld vraagt om flexibiliteit en krachtige beslissingen. Daarom is voor een integratie met big data systeem SmartOcto gekozen. SmartOcto laat redacties direct zien hoe uitzendingen en verhalen presteren en vertaalt deze resultaten naar concrete tips die leiden tot meer impact.

100% cloudbased, radio-as-a-service oplossing

SmartRadio is een 100% cloudbased, radio-as-a-service oplossing. Op diverse onderdelen werkt het platform samen met de beste partijen op elk onderdeel. SmartRadio biedt functionele oplossingen aan in licentie- / abonnementsvorm. Het doel is om bestaande en nieuwe mediabedrijven en -uitgevers te ondersteunen bij het innoveren van hun productieproces. Om problemen op te lossen, maar ook om nieuwe kansen te ontdekken. 

Ondersteuning en consultancy

SmartRadio biedt hiervoor diverse modules aan, die aangesloten kunnen worden op bestaande systemen en infrastructuur. Op alle onderdelen bieden Broadcast Partners en SmartOcto naast de technische oplossing ook bijbehorende ondersteuning en consultancy aan. Zo kunnen mediabedrijven niet alleen de technische maar ook de culturele uitdagingen van innovatie aan.

Smart Analytics

De module Smart Analytics, stelt een mediabedrijf middels SmartOcto in staat bereik en relevantie van alle verhalende tekst, audio en video content in real time, op alle kanalen inzichtelijk te maken. Zo wordt data praktisch; een hoofdredacteur, marketeer of sales-collega kan inspelen op persoonlijke wensen en een data-gedreven content-delivery proces realiseren.

Erik van Heeswijk, CEO SmartOcto: "SmartOcto is een systeem dat verhalenvertellers in staat stelt het maximale uit een verhaal te halen, of dat nu een artikel of een podcast is. Big data moet in onze filosofie tot concrete actie leiden. Daarin begeleiden we al veel prominente mediabedrijven in Nederland en België. Die inzichten in een toekomstgericht platform als SmartRadio bieden is voor ons dus logisch.”

Rene van de Kolk, Manager R&D Broadcast Partners, “Met deze functionaliteit bieden we een erg mooie mogelijkheid tot real-time multi-channel bereik- en engagement inzicht. Inzichten die kunnen leiden tot optimalisaties en modernisering van actuele productieprocessen. Smart Analytics met bijbehorende consultancy is vanaf nu voor ieder mediabedrijf of uitgever beschikbaar in SmartRadio.

SmartRadio Event op 6 juli 

Ontdek deze nieuwe mogelijkheden op het Broadcast Partners SmartRadio Event op vrijdag 6 juli. Locatie: Hotel Restaurant Gooiland in Hilversum. Bekijk hier meer informatie over het event en meld aan voor een kennismaking.

Meer info

SmartRadio

SmartOcto