Radio Alpe d'HuZes

woensdag 14 juni 2017 @ 10:13

Wie kent het evenement niet, Alpe d’Huzes. Dit jaar georganiseerd op 1 juni 2017. De enorme uitdaging waarbij duizenden deelnemers hardlopend, wandelend of fietsend op een dag tot maximaal zes keer de legendarische Alpe d’Huez beklimmen. Het motto: ’opgeven is geen optie’. Het doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor KWF Kankerbestrijding. Een mooi evenement met een heel goed doel. En een evenement dat draait op vrijwilligers en sponsoren. Daar wilden we graag iets voor doen.

Verzoek

We ontvingen een verzoek van Jannick Benschop, namens de organisatie: ‘Sinds jaar en dag maken we Radio Alpe d'HuZes op de berg en daarvoor zochten we een FM-zender. Broadcast Partners stemde direct in en bood zelfs nog een extra dienst aan, een Orban 5500. Geen radiostation kan natuurlijk meer zonder een fatsoenlijke multiband compressor. Hierdoor klonk Radio Alpe d'HuZes dit jaar extra goed! We waren heel blij met dit aanbod en ik vond het echt fantastisch dat ze zo proactief meedachten. Sponsoring levert een bedrijf als hen immers niet veel op als het gaat om naamsbekendheid. Dat is bij ons evenement heel anders voor bijvoorbeeld een fietsmerk. Juist dat maakt deze sponsoring extra bijzonder. Dat ze ook echt betrokken zijn, bleek wel toen we bij het opstarten een probleempje tegenkwamen. Broadcast Partners was direct bereikbaar en zorgde vanuit Nederland dat het meteen opgelost werd.’

Radio Alpe d’HuZes

Dankzij de FM-zender kon de organisatie van het hele evenement ter plaatse verslag doen. Jannick: ‘Onze uitzendingen bestonden uit muziek (veel verzoeknummers), informatievoorziening (bijvoorbeeld over koersinformatie en weersverwachtingen) en sfeer (verhalen van deelnemers en gezinsleden). Heel belangrijk voor alle betrokkenen ter plaatse. Via internet konden ook thuisblijvers naar onze zender luisteren. Bovendien leverden we items en faciliteiten aan grote partijen als SBS Hart van Nederland, NOS Jeugdjournaal, RTL Boulevard en diverse regionale omroepen. Dit alles was mogelijk dankzij de vele sponsoren, mede dankzij Broadcast Partners. Het is geweldig dat deze bedrijven dit elk jaar weer mogelijk maken.’