Van radio automatisering naar SmartRadio

Mediabedrijven bevinden zich in transitieprocessen waarbij ze inspelen op werken vanuit merk- en contentbeleving. De traditionele technische backend stelt echter mediabedrijven niet meer in staat om optimaal in contact te blijven met hun doelgroep. In toenemende mate neemt hun doelgroep de content online tot zich. Veelal ontbreekt het aan mensen en (financiële) middelen om een transitie mogelijk te maken.

Oplossing

SmartRadio is een platform, 'radio as a service', en bestaat uit diverse componenten. Deze vormen samen een moderne productieomgeving. Van begin tot eind. Het geeft antwoord op veranderende vragen vanuit de consumenten- en commerciële markt. Technologische ontwikkelingen maken hernieuwde kennismaking met het publiek mogelijk. Het element 'smart' wordt concreet gemaakt. Het is mogelijk om elementen, gepersonaliseerde wensen op het gebied van content en commercie, toe te voegen. Middels een licentiemodel, modulair opgebouwd, kan ieder mediabedrijf zelf de gewenste functionaliteit afnemen. 

Platform

In het platform worden spelers op diverse vlakken met elkaar in contact gebracht. Vaak zijn bedrijven gefocust op het ontwikkelen van één product. En richten zich niet op de gehele keten. SmartRadio brengt het beste uit deze werelden samen en biedt dit als service, managed, aan. 

IBC 2017

SmartRadio is in september 2016 gelanceerd. De productlijn, op onderdeel, zal tijdens IBC2017 getoond worden.

Info